Μπορεί όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, το e-learning να είναι μια οικονομική και αποτελεσματική μέθοδος εκπαίδευσης, μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση όλων των εργαζομένων μιας επιχείρησης ή μόνο κάποιων με ειδικές γνώσεις;
Αν έχει λυθεί το πρόβλημα του σχεδιασμού της εκπαίδευσης, για να απαντηθεί το ερώτημα θα πρέπει να εξεταστεί:
- αν υπάρχουν εργαλεία παραγωγής περιεχομένου που να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες παραγωγής των διαφορετικών θεματικών ενοτήτων που χρειάζεται η κάθε επιχείρηση
- αν οι γνώσεις που θα πρέπει να διαθέτει ο εργαζόμενος για να παρακολουθήσει μαθήματα e-learning είναι τέτοιες που καθιστούν τη συμμετοχή του απαγορευτική ή όχι.
Τα εργαλεία παραγωγής ηλεκτρονικού υλικού που διαθέτουν σήμερα οι εταιρείες, είναι τόσα πολλά και με τέτοιες δυνατότητες που τους δίνουν την ευκαιρία να κάνουν παραγωγή για οποιοδήποτε γνωστικό πεδίο, δημιουργώντας για τον εκπαιδευόμενο ελκυστικά διαδραστικά περιβάλλοντα. Έτσι μπορούν να δημιουργήσουν την κατάλληλη για την περίπτωσή τους και με βάση τις ανάγκες τους ηλεκτρονική βιβλιοθήκη που μπορεί να καλύψει το σύνολο των εκπαιδευτικών αναγκών του προσωπικού της.
Αν λοιπόν η επιχείρηση ετοιμάσει το εκπαιδευτικό υλικό το ερώτημα είναι ποιες γνώσεις πρέπει να διαθέτει το προσωπικό για να μπορεί να το αξιοποιήσει αποτελεσματικά.
Οι γνώσεις που θα πρέπει να έχει ένας εκπαιδευόμενος για να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία του e-learning είναι:
- να έχει βασικές γνώσεις χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή
- να μπορεί να πλοηγηθεί στο διαδίκτυο.
Όμως σήμερα οι πιο πάνω γνώσεις είναι στοιχειώδη απαιτούμενα για οποιαδήποτε πρόσληψη, που σημαίνει ότι ο οιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πλατφόρμες e-learning που είναι ειδικά σχεδιασμένες για να είναι φιλικές και στον πιο λίγο μυημένο στην πληροφορική.
Άρα το e-learning μπορεί να χρησιμοποιηθεί από οποιαδήποτε επιχείρηση για όλους τους εργαζομένους και για όλες τις ειδικότητες αρκεί να έχει γίνει η επιλογή του σωστού συνεργάτη που θα μπορέσει να οργανώσει όλη την διαδικασία της εκπαίδευσης.