Σε ένα κόσμο που αλλάζει και η καινοτομία είναι στο επίκεντρο του επιχειρηματικού και οικονομικού γίγνεσθαι, η εκπαίδευση ψάχνει το δικό της δρόμο προς αυτή.
Πως γίνεται συνήθως μέχρι σήμερα η εκπαίδευση στις επιχειρήσεις; Με τον παραδοσιακό τρόπο όπου ο εισηγητής και οι εκπαιδευόμενοι συγκεντρώνονται σε ένα χώρο και παρακολουθούν μια διάλεξη. Ως εκπαιδευτικό υλικό χρησιμοποιούνται σημειώσεις του εκπαιδευτή και παρουσιάσεις και ως μέσα ένας projector και σπάνια διαδραστικός πίνακας.
Ακολουθεί συνήθως συζήτηση ή παιχνίδι ρόλων, μοιράζονται σημειώσεις και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, δεν γίνεται αξιολόγηση συνήθως παρά μόνο της εκπαίδευσης και όχι των εκπαιδευομένων.
Με τη λήξη της εκπαίδευσης, ότι έγινε περνά στο χρόνο.
Θα μπορούσε όλη αυτή η δραστηριότητα με τα τεχνολογικά μέσα που υπάρχουν να κεφαλαιοποιηθεί προς όφελος των εκπαιδευομένων και της επιχείρησης; Ναι και μάλιστα θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα για την εισαγωγή του e-learning στην επιχείρηση.
Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό; Με μια απλή ψηφιακή κάμερα καταγράφεται ότι γίνεται στη διάρκεια της εκπαίδευσης. Το υλικό που προκύπτει χρησιμοποιείται ως βάση για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού (e-learning) περιβάλλοντος το οποίο διαθέτει:
- Διάρθρωση – Δομή και περιήγηση στο κεφάλαιο που επιτρέπει στο χρήστη να έχει μία συνολική εικόνα του μαθήματος, το οποίο χωρίζεται σε κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο είναι χωρισμένο σε ενότητες. Ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί στις ενότητες, χρησιμοποιώντας είτε το μενού που βρίσκεται στα αριστερά της οθόνης (διάρθρωση), είτε τα κουμπιά πλοήγησης που βρίσκονται στο κάτω μέρος της οθόνης του (αναπαραγωγή/παύση, προηγούμενο/επόμενο).
- Συχνές ερωτήσεις, που ο εκπαιδευτής από την εμπειρία του γνωρίζει ότι γίνονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος και η ύπαρξη της απάντησής τους θα διευκολύνουν την κατανόηση του μαθήματος.
- Υποστηρικτικό υλικό – Δυνατότητα επισύναψης αρχείων,στη διάθεση του χρήστη, βρίσκονται συνημμένα αρχεία (Pdf) και links επιπλέον videos, pdf, powerpoint presentations και διαδικτυακών τόπων.
- Αυτοαξιολόγηση, στο τέλος κάθε ενότητας, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αυτοαξιολογήσει τις γνώσεις που έχει λάβει μέχρι στιγμής. Ανάλογα με την απάντηση που έχει υποβάλλει, ο χρήστης μπορεί να έχει ανάλογο feedback. Έχουμε ένα feedback ανά απάντηση κι όχι ένα feedback ανά ερώτηση.
Ανακεφαλαίωση: στο τέλος κάθε ενότητας, ο χρήστης ανακεφαλαιώνει αυτά που μέχρι στιγμής έχει μάθει.
Το υλικό αυτό, όταν θα ανέβει σε μια πλατφόρμα LMS θα είναι πλέον διαθέσιμο σε κάθε εργαζόμενο της επιχείρησης και όχι μόνο σε όσους ο προϋπολογισμός της εκπαίδευσης επιτρέπει. Παράλληλα δημιουργείται μια ψηφιακή βιβλιοθήκη όλων των απαραίτητων σεμιναρίων για την επιχείρηση τα οποία ο κάθε ένας θα μπορεί να παρακολουθήσει με βάση τη θέση και τις προοπτικές του στην εταιρεία.
Η δημιουργία μαθημάτων με τον τρόπο που μόλις αναφέρθηκε είναι μικρού κόστους και μεγάλης εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια επιλέγουν ένα παρόμοιο τρόπο για να διαθέσουν δωρεάν το υλικό τους. Ζητήστε να δείτε demo τέτοιας μορφής μαθημάτων από την sqlearn.